+ Odpowiedz w tym wątku
Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2

Wątek: Jak uniknąć uszkodzeń na siłowni

  1. #1

    Jak uniknąć uszkodzeń na siłowni

    4 ważne sposoby, które pozwolą uniknąć uszkodzeń na siłowni

    Możesz myśleć, że idąc na siłownię poprawisz swoje zdrowie oraz kształty swojego ciała. Choć jesteś solidnie przygotowany do uczestniczenia na siłowni, pamiętaj, że należy dbać o swoje ciało oraz zdrowie w każdym stopniu , trzeba mieć świadomość, że siłownia związana jest z urazami może cofnąć wszystkie twoje dobre intencje. Przedstawiam wam kilka punktów, na które należy spojrzeć, są to najczęstsze błędy podczas treningu.

    Podczas pracy na siłowni początkującej osoby, najlepszym punktem jego startu jest osobisty trener, ponieważ mogą oni zapewnić mnóstwo możliwości wysiłkowych wraz z monitorowaniem ruchów w celu zapewnienia bezpieczeństwa.


    [1] Brak rozgrzewki

    Częstym problemem u ludzi, który możemy spotkać, jest niechęć do rozgrzewki. Wszyscy chcą się zabrać za ćwiczenia, gdyż myślą, że rozgrzewka nie jest im wcale potrzebna, lecz nie wiedzą o tym iż "zimne mięśnie" nie są elastyczne, a więc częściej doznają kontuzji. Rozpoczęcie rozgrzewki pozwoli ci powoli do wykonywania twoich ćwiczeń siłowych. To również pomaga powoli i stopniowo zwiększać tętno i przepływ krwi, co daje nam bardzo dobrą ocenę dla "treningu ogólnego"


    [2] Twoja forma

    Złą formę można skorygować, zwracając szczególną uwagę na to jakie oznaki daje ci twoje ciało. Na przykład, jeśli jesteś na komputerze, twoje ciało daje znaki, że izoluje mięsnie pośladków, coś jest nie tak, jeśli czujesz ból w dolnej części pleców. Nie ignoruj takich znaków, w takim przypadku nie bój zwrócić się do trenera danej siłowni o ile takie lub inne przypadki dadzą ci znak. Jezeli jesteś zakłopotany i boisz lub wstydzisz się zwrócić do odpowiedznich osób, a może po prostu to ignorujesz, bo myslisz, że to nic takiego, wyobraź sobie, o ile bardziej zakłopotany będziesz kulejąc na siłowni.


    [3] Zbyt dużo, zbyt szybko

    Kiedy zaczynasz pracę, staraj się korzystać z pozytywnych porad. Kilka siłowni zapewne oferuje niedrogie pakiety szkoleniowe, są płątne oraz darmowe. Jak najbardziej powinieneś z tego skorzystać.
    Pamiętaj o tym, że nadmierny wysiłek może zarówno cofnąć najlepsze intencje oraz spowodować nieodwracalne szkody.


    [4] Podnoszenie zbyt dużego ciężaru

    Zapewne myślisz, że jesteś gotów do "ostrego wysiłku" Pomyśl jeszcze raz zanim cokolwiek będziesz chciał wykonać. Podnoszenie zestawu, który jest zbyt ciężki, nie tylko powoduje szkodę, ale również może spowolnić wzrost mięśni.

    To samo można powiedzieć o wysiłku w tzw. "aerobach" Dajmy na to przykład, którym jest bieznia. Jeżeli biegasz, to biegaj z rozsądkiem, gdy czujesz już słąbnięcie i ledwo co stawiasz kroki, nie masz sił, tzn. że twoje ciało daje ci oznaki i chce, abyś przestał. Niektóre osoby nabawiły się przy tym kontuzji, gdyż ich błędy polegały na tym, że biegały do stopnia wyczerpania, przy czym mogliśmy się spotkać z upadkami czy z osłabnięciami.

    Praktyka ta może nie tylko prowadzić do obrażeń ciała, ale również faktycznie zmniejszyć twoją pracę pod względem treningów. Także nie pozostaje nam nic innego, jak tylko zmniejszyć prędkość bądź zejść całkowicie z danej maszyny.


    Zdrowe Kroki

    Wszyscy słyszeliśmy, że połączenie diety i regularne ćwiczenia to najlepszy sposób, aby schudnąć i utrzymać to długoterminowo.
    Dla niektórych z nas, zdrowy rozsądek podpowiada, że ​​im więcej się napracujemy tym lepiej. Ale to nie musi być prawdą. Nawet jeśli już stopniowo zwiększamy intensywność, czas trwania lub częstotliwości treningów, nadal możemy napotkać problemy.

    Objawy przetrenowania:

    - Uczucie zmęczenia
    - Pozbawienie energii
    - Ogólne bóle mięśni lub łagodna bolesność mięśni
    - Spadek wydajności
    - Niezdolność do wykonania ćwiczeń
    - Bóle głowy
    - Bezsenność
    - Brak motywacji

    Jeśli jesteś przetrenowany, nie jest za późno, aby wrócić na tor, potrzebujesz wykonać "dwa małe kroki":

    1. Daj organizmowi dużo snu i upewnij się że , jesz dobrze, szczególnie w tym okresie odzyskiwania. Skup się na odpowiednich ilościach białka, węglowodanów złożonych oraz warzyw i owoców.

    2. Gdy jesteś gotowy, aby powrócić do ćwiczeń rutynowych, zaczynaj powoli. Większość badań pokazuje, że dobrą drogą, aby powrócić do tego samego poziomu intensywności musisz skupiać się na długości i częstotliwości treningów przez najbliższe kilka tygodni. Po tym, powinieneś być w stanie powrócić do normalnej aktywności.

    Proste rzeczy, które można wykonać, aby uniknąć przetrenowania:

    - Kieruj się zdrowym rozsądkiem.
    - Pracuj mniej w dni, w których nie czujesz się na siłach.
    - Zaplanuj przynajmniej jeden lub dwa odpoczynki w tygodniu. Odpoczynek może oznaczać brak ćwiczeń lub po prostu "aktywną regenerację", która działa w owy sposób: łatwy spacer po okolicy, wycieczka dookoła danego obiektu itd.
    - Uważaj na siebie.
    - Upewnij się, że dieta jest odpowiednio zbilansowana.
    - Uzyskaj odpowiednią ilość snu.
    - Jeśli planujesz chodzić przy statusie regeneracyjnym, pomyśl o wykonywaniu lekkich ćwiczeń w wodzie.
    - Jeśli nie czujesz się dobrze, daj sobie przerwę.

    Po lekkich ćwiczeniach powinieneś czuć się wypoczęty, nie wyczerpany, jeśli natomiast to jest przyczyną zmęczenia, być może nadszedł czas, aby wprowadzić zmiany.
    Ostatnio edytowane przez pepe ; 02-08-12 o 14:32

  2. #2
    no i brawo jak każdy artykuł - solidna praca
    Nie doradzam przez PW.
    Pozdrawiam
    maniak7000


    Do poczytania:
    Baza Wiedzy


+ Odpowiedz w tym wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów